Terkini

Bila Isteri Anggap Suami Bersedekah Sebagai Membazir

Ada seorang wanita yang menarik perhatian netizen dan dihentam teruk, kerana menceritakan masalah si suami yang suka ‘membazir’ bersedekah di laman sebuah page popular di Facebook, iaitu Kisah Rumah Tangga.. Alaahaiii! Ada juga manusia bangang macam ni yer, otak tu letak kat kepala lutut kot noh?? Memang patut lah dihentam teruk,

Bila Isteri Anggap Suami Bersedekah Sebagai Membazir

Boleh pulak dia mempertikaikan si suami yang sering bersedekah dan tak boleh blah minta cara untuk menegur sikap si suami yang suka ‘membazir’ tu! nak tanya lah kat korang, bersedekah tu satu amalan ‘membazir’ ke?? Ada juga yang akan makan kasut nanti, minah tu tak pernah berlajar agama ke, hah?? Bodoh teruk sangat dah ni, sampai mengatakan bersedekah tu membazir!

Ini semua gara-gara dia tak puas hati dengan suami dia yang suka bersedekah duit dan makanan kepada pengemis-pengemis tepi jalan.. Minah tu merasakan tindakan si suami tu sesuatu yang membazir dan mengatakan daripada memberi duit kepada pengemis tu semua, lebih baik membeli barangan kemas kepada dia.. Barangan kemas jer yang difikirkan, membuat amalan kebaikan tak nak fikir pulak!

Bila Isteri Anggap Suami Bersedekah Sebagai Membazir

Bila si suami memberitahu kebaikan bersedekah, minah tu dengan kereknya tak nak terima.. Dia menganggap si suami tu hanya bercakap kosong, bila mengatakan amalan bersedekah dapat menjadikan seseorang itu kaya.. Tapi biasa lah orang bodoh macam minah tu, mana lah faham semua tu! Susah juga kan kalau dapat pasangan yang jahil macam ni, stress hidup!

No comments