Terkini

Bergaduh Dengan Isteri Anggota Polis Tertembak Diri Sendiri

KOTA TINGGI: Anggota polis yang terbunuh dalam pergaduhan dengan isterinya, dipercayai menghadapi masalah rumah tangga sejak kira-kira dua tahun lalu.

Bergaduh Dengan Isteri Anggota Polis Tertembak Diri Sendiri

Kakak mangsa, Rahimah Meskam, 42, berkata adik bongsunya itu, Mohd Fazli Meskam itu juga pernah memaklumkan, isteri pernah menjalani rawatan di sebuah hospital di Kota Kinabalu akibat tekanan perasaan.

Katanya, arwah sekeluarga pulang ke kampung mereka di FELDA Air Tawar 4, dekat sini, selama beberapa hari kira-kira dua minggu sebelum Aidilfitri dan turut memaklumkan mengenai masalah rumah tangganya.

"Saya paling rapat dengan arwah dan sering berhubung, malah arwah juga sering meluahkan perasaan mengenai masalah rumah tangga dan meminta pendapat saya.

"Arwah seorang yang penyayang dan berusaha untuk menyelamatkan rumah tangga, selain amat menyayangi dua anak mereka yang berusia lima tahun dan tiga tahun," katanya kepada BH ketika ditemui di rumahnya di FELDA Air Tawar 4, di sini, hari ini.

Rahimah berkata, kejadian itu mengejutkan mereka sekeluarga dan ibunya, Mazenah Abu, 65, sering menangis mengenangkan arwah, manakala bapanya, Meskam Shawatt, 73, dalam keadaan uzur dan sukar untuk bercakap.

Katanya, beliau tidak menyangka adiknya maut ketika bergelut dalam pergaduhan dengan isterinya walaupun mengakui pasangan itu turut bergaduh ketika pulang ke kampung pada Ramadan lalu.

Beliau berkata, adiknya sudah 14 tahun bertugas di Sabah dan pernah memohon untuk berpindah ke Johor tetapi belum diluluskan.

Beliau berkata, jenazah adiknya dijangka tiba ke Lapangan Terbang Antarabangsa Senai, kira-kira jam 5 petang esok dan akan dikebumikan di Tanah Perkuburan FELDA Air Tawar 4.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi tadi, anggota polis berpangkat koperal berusia 31 tahun maut akibat tertembak ketika bergelut dengan isterinya di rumah mereka di Cyber City Apartment, di Penampang, Sabah.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sabah, Datuk Salehhudin Abdul Rahman, berkata sepasukan polis dikejarkan ke apartmen berkenaan sebaik menerima aduan orang awam pada jam 9.40 pagi dan menemui mangsa di ruang tamu rumah berkenaan. Siasatan awal tidak menolak punca kejadian mungkin ada kaitan masalah keluarga dan isteri mangsa kini ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

BHOnline

No comments