Terkini

Budak 18 bulan hilang penglihatan akibat Dron

London: Seorang budak lelaki berusia 18 bulan hilang penglihatan sebelah matanya selepas rakan ayahnya gagal mengawal doron yang dikendalikannya.
Bebola mata Oscar Webb terbelah dua akibat terkena bilah kipas dron milik Simon Evans.

Budak 18 Bulan hilang penglihatan sebelah mata akibat DRON ayahnya




“Saya bermain dron itu selama seminit, tetapi ketika mahu mendaratkannya alat itu terlanggar pokok dan mula berputar.
“Tiba-tiba saya terdengar kawan saya menjerit. Saya terkejut melihat begitu banyak darah dan anaknya terbaring menangis di atas rumput,” kata Evans.

Ibu Oscar, Amy Roberts berkata, dia melihat mata anaknya ketika dalam ambulans untuk ke hospital.
“Saya tidak akan melupakan apa yang dilihat. Bahagian bawah matanya terkopak dan mengerikan,” katanya.
Oscar memerlukan pembedahan lanjut sebelum boleh menggunakan mata palsu.

Keluarganya memaafkan Evans kerana memahami ia hanya kemalangan, namun lelaki itu sendiri sudah tidak sanggup memandang dron berkenaan.
Pakar perunding pembedahan okuloplastik dan orbital Faye Mellington, berkata, mata kanak-kanak itu rosak teruk dan kemungkinan untuk pulih amat tipis. - Agensi

-sumber, harianmetro

No comments