Terkini

Kereta terbang....antara angan-angan dan kenyataan

Pertama kali diumumkan pada tahun 2013, Terrafugia TF-X sebuah kereta terbang merupakan kenderaan yang sebenar yang boleh dipandu yang boleh digunakan di kedua-dua jalan iaitu di jalan-jalan konvensional dan terbang ke langit untuk sampai ke destinasi.

Kereta terbang....antara angan-angan dan kenyataan


Ramai yang meragui bahawa visi syarikat pesawat yang berpangkalan di Massachusetts tidak akan membuahkan hasil, tetapi mengikuti pencapaian beberapa kejayaan utama Pentadbiran Penerbangan Persekutuan (FAA) telah memberikan kebenaran pasukan untuk memulakan penerbangan ujian.

Walaupun kereta berskala penuh yang sebenar tidak akan terbang di langit Amerika Syarikat pada masa itu, syarikat itu akan menjalankan ujian menggunakan skala replika kecil dan mereka berharap untuk mengenal pasti dan menyelesaikan sebarang masalah dengan reka bentuk kenderaan.

Dilihat sebagai 'kejayaan besar' FAA, Terrafugia akan dapat terbang dalam ruang udara US pada ketinggian sehingga 121 meter dan kelajuan sehingga 160km / jam.

Apabila kereta itu sendiri sedia untuk digunakan dan ia akan mampu mencapai kelajuan 322 km / jam dan boleh operasi lebih 500 batu. Tidak memerlukan landasan pendaratan atau ruang khas, TF-X boleh merevolusikan perjalanan dan ia menghampiri konsep yang kereta terbang yang paling baik kami telah lihat setakat ini.


Sumber: unexplained-mysteries.com

No comments